środa, 27 listopada 2019

Podobne? (Zawiera Spoilery ze Star Stable, Starshine Legacy, "Ödesryttarna" i "She-ra: Ksieżniczki mocy")




    Długo mnie nie było, co? A właściwie byłam, tylko nie miałam weny do pisania i tak z szefa firmy stałam się sprzątaczką, która usuwa ogłoszenia o hackach do Star Stable z komentarzy na blogu.
    Ale wracam do Was w blasku Aideen, bo właśnie zrobiłam nowe zadanka i chciałabym się czymś z Wami podzielić. Otóż te questy są pierwszymi, dodanymi po trzeciej wyprawie do Dark Core, które mi się szczerze podobały. Tylko że po ich skończeniu otworzyła mi się klapka, ej to już gdzieś było. 
    
    Jakiś czas temu wpadłam na post na Tumblrze, że Star Stable i serial na Netflixie "She-ra: Księżnizki mocy" mają ze sobą wiele wspólnego. Z ciekawości zaczęłam oglądać, no i faktycznie.
Niektóre postacie są do siebie bardzo podobne.
    Oprócz tego szczegóły takie jak; wieź z koniem, latający koń, kamienie runiczne, wcielenie bogini, Strefa Trwogi (Dark Core), no i nagły zwrot akcji - Pierwsi tak naprawdę nie chcieli szkolić She-ry, żeby broniła Ethernii, tylko chcieli ją wykorzystać.
    Mieliśmy coś podobnego podczas zadań ze Szlakiem Czerwonych Sznurków - wiewiórki zostawiły u Szpiegmistrza wiadomość. Nie znam jej treści po polsku, ale po przetłumaczeniu z angielskiego brzmi tak:


"Jesteś w niebezpieczeństwie. Mogę pomóc. Wszystko co ci
powiedzieli to kłamstwo, a ty nie jesteś tym kim myślisz.
Wyjaśnię wszystko, jeśli skontaktujesz się ze mną przez..."

    Jasper wspomniał w zadaniach, że Druidzi złamali Catherine. To przypomina mi Marę. Na początku serialu przedstawiano ją jako osobę niezrównoważoną, która odcięła Ethernię od reszty wszechświata i dołożyła wszelkich starań, żeby już nigdy więcej She-ra nie postawiła na niej nogi, ale wcale tak nie było. Mara poznała sekret Pierwszych i chciała jedynie uchronić Ethernię i jej ludzi przed zagładą.

     Fripp, jak już wspomniałam w poprzednich postach, w Starshine Legacy był dobrym duszkiem, który pomaga Jeźdźcom Dusz. Ale kim jest teraz? Obchodzi go tylko wynik, nieważne ile istnień ucierpi, żeby go osiągnąć. W drugiej części "Ödesryttarna" Jeźdźcy Dusz i Elizabeth odzyskali Księgę Ceremonii Światła, ale druidce przydarzył się pewien pewien "wypadek". Co obeszło Frippa bardziej? Oczywiście, że książka! Szczerze powiedziawszy, przypomina teraz pana Sands. A jeśli chodzi o She-rę, przypomina mi Light Hope. Z początku "dobry duch", potem program, który koniec końców zawsze pozostawał wierny Pierwszym i dążył do wyznaczonego mu celu. Jednak pod koniec czwartego sezonu Light Hope dowiodła, że jest czymś więcej niż tylko programem. Czy Fripp postąpi podobnie? 

    Co Wy o tym myślicie? Czy Star Stable i She-ra są podobne? A jeśli tak, czy to jedynie przypadek czy ktoś od kogoś podbiera pomysły? Przypominam sobie jak mojej koleżance support odpisał, że to ktoś z zewnątrz wymyśla wątek historii głównej Star Stable, ale nie jestem pewna na 100% czy tak było na pewno. 
    Przy okazji:
    She-ra to amerykański serial wydany w listopadzie 2018 roku (reboot She-Ra - księżniczka mocy z 1985 roku),
    Star Stable to szwedzka gra wydana w październiku 2011 roku (kontynuacja Starshine Legacy, Akademii Gwiazd i Stajni Marzeń z lat 2005-2008)
Może to Wam pomoże dokonać oceny ;)


 Molly


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz